Pichak go Up
سلام بازدید کننده عزیز ، امیدوارم لحظات خوبی را در وبسايت ما سپری کنید ، جهت بهتر شدن وبلاگ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در قمست فرم تماس با ما ثبت نمایید ، لطفاً در قسمت نظر دهید وبلاگ ما را در جهت بهتر شدن وبلاگ یاری نمایید. ازهر پستی که استفاده می کنید نظر خودرا بيان نماييد . برای همه شما دوستان عزیز از خداوند منان آرزوی سلامتی و تندرستی را دارم ،با تشکر حسین بهادر
وبلاگicon
ریاضی متوسطه (دوره اول)

ریاضی متوسطه (دوره اول)
شهرستان لامرد 
قالب وبلاگ
[ یکشنبه بیست و هشتم اسفند 1390 ] [ 2:38 ] [ حسین بهادر ]
[ پنجشنبه بیست و پنجم اسفند 1390 ] [ 23:47 ] [ حسین بهادر ]
[ پنجشنبه بیست و پنجم اسفند 1390 ] [ 23:23 ] [ حسین بهادر ]

تقریبا از اکثر معلمان سال سوم که روش تدریس الگوریتم غربال را می پرسی، جوابی مانند زیر می شنوی:

- عدد ١ را خط بزنید.
- چون عدد ٢ اول است. پس دور آن دایره می کشیم و مضارب ٢ را خط می‌زنیم.
- چون عدد اول بعدی ٣ است. پس دور آن را خط می کشیم ولی مضارب آن را خط می زنیم.

- چون عدد اول بعدی ۵ است. پس دور آن را خط کشیده و مضارب آن را خط می زنیم.
- اینکار را تا جایی ادامه می دهیم که مجذور عدد اولی که دورش خط کشیدیم در بین اعداد نباشد...
- اکنون اعداد باقیمانده اول هستند.

و بعد در جواب این سوال  غالبا متحیر می شوند که پس الگوریتم غربال، واقعا به چه دردی می خورد؟ اگر دانش آموز بلد باشد اعداد اول را و آنها را در ابتدا یافته و مضارب آنها را خط بزند، خوب از همان ابتدا دور آنها را خط می کشد و تمام! دیگر خط زدن مضارب این وسط چه نقشی دارد؟

جالب آنکه بعضی از بچه ها با این روش تدریس، می آیند اول مضارب 5 را خط می زنند و بعد مضارب 2 و بعد مضارب 7 و بعد مضارب 3 و همینطور درهم و برهم.... و متوجه این نیستند که چون اعداد اول کوچک برایشان شناخته شده است، قادر به انجام این کار بودند وگرنه اگر با اعداد اول بزرگ سرو کار داشتند، بدلیل ناشناس بودن آنها، هرگز نمی توانستند اینکار را انجام دهند.

...

نکته در اینست که این الگوریتم به صورت زیر است:

- عدد 1 را خط بزنید.
- عدد خط نزده بعدی کدام است؟  (پاسخ: 2)  دور آن را خط بکشید و به اندازه آن  (یعنی 2 تا 2 تا) بشمرید و اعداد را خط بزنید.
- عدد خط نزده بعدی کدام است؟  (پاسخ: 3)  دور آن را خط بکشید و به اندازه آن (3 تا 3 تا) بشمرید و اعداد را خط بزنید.
- عدد خط نزده بعدی؟ ............... و الی آخر
- اکنون اعدادی که خط نخورده اند اول هستند!

تفاوت این الگوریتم با قبلی در اینست که دانش آموز بدون دانستن اعداد اول و فقط با یافتن عدد خط نخورده بعدی و حذف اعداد با شمارش از آن عدد، می تواند تمام اعداد اول موجود را بیابد.

وگرنه با دانستن اعداد اول از همان ابتدا، دیگر حذف مضارب آنها ، کار زائدی بیش نیست!!

[ پنجشنبه بیست و پنجم اسفند 1390 ] [ 23:18 ] [ حسین بهادر ]
 قرآن و شگفتيهای عدد19


ادامه مطلب
[ پنجشنبه بیست و پنجم اسفند 1390 ] [ 22:22 ] [ حسین بهادر ]
[ پنجشنبه بیست و پنجم اسفند 1390 ] [ 22:5 ] [ حسین بهادر ]
مطالبی نا گفته از مبنای اعشاری - قابل توجه
 دانش آموزان و دبیران ریاضی دوره راهنمایی

برچسب‌ها: درس, اعشاری, تبدیل مبنا
ادامه مطلب
[ پنجشنبه بیست و پنجم اسفند 1390 ] [ 21:6 ] [ حسین بهادر ]
عمود و عمود منصف


برای دیدن روش و سوالات به ادامه مطلب بروید.


ادامه مطلب
[ پنجشنبه بیست و پنجم اسفند 1390 ] [ 19:41 ] [ حسین بهادر ]
برای دیدن به ادامه مطلب بروید


برچسب‌ها: انیمیشن, فیثاغورس
ادامه مطلب
[ چهارشنبه بیست و چهارم اسفند 1390 ] [ 1:37 ] [ حسین بهادر ]
برای دیدن به ادامه مطلب بروید


برچسب‌ها: کسر, انیمیشن
ادامه مطلب
[ چهارشنبه بیست و چهارم اسفند 1390 ] [ 1:30 ] [ حسین بهادر ]
به ادامه مطلب بروید


برچسب‌ها: مساحت
ادامه مطلب
[ چهارشنبه بیست و چهارم اسفند 1390 ] [ 0:16 ] [ حسین بهادر ]
برای دیدن بازی به ادامه مطلب بروید


برچسب‌ها: توان
ادامه مطلب
[ سه شنبه بیست و سوم اسفند 1390 ] [ 12:22 ] [ حسین بهادر ]
برای دیدن بازی به ادامه مطلب بروید


برچسب‌ها: مضرب
ادامه مطلب
[ سه شنبه بیست و سوم اسفند 1390 ] [ 12:0 ] [ حسین بهادر ]
برای دیدن بازی به ادامه مطلب بروید


برچسب‌ها: فلش, آموزشی, کسر, مفهوم
ادامه مطلب
[ سه شنبه بیست و سوم اسفند 1390 ] [ 11:41 ] [ حسین بهادر ]
[ سه شنبه بیست و سوم اسفند 1390 ] [ 11:31 ] [ حسین بهادر ]

 

 

به نام خدا

باسلام وتبریک به مناسبت سال جدید هدیه ای برای شما عزیزانم

امروز یک بازی رو به شما معرفی می کنم که هم بازی می کنید و هم مفهوم توان رو یاد می گیرید

روش بازی (مقدار عددی هر عبارت توان دار را باکلیک موس و شلیک به طرف آن مورد هدف قرار دهید)

منتظر بازی های بعدی باشید

دوستدار شما حسین  بهادر (برای انجام بازی روی لینک مفهوم توان کلیک کنید


برچسب‌ها: بازی, ریاضی
[ دوشنبه بیست و دوم اسفند 1390 ] [ 20:14 ] [ حسین بهادر ]
 

گیم نت را به خانه ی شما آورده ایم.


لطفا کلیک کنید و لذت ببرید و نظر یادتون نره  

  جدول ضرب


برچسب‌ها: بازی, ریاضی
[ دوشنبه بیست و دوم اسفند 1390 ] [ 20:10 ] [ حسین بهادر ]
برای ذخیره فایل های فلش ریاضی از نرم افزار زیر استفاده کنید

برای دانلود کلیک کنید


برچسب‌ها: دانلود, فلش
[ دوشنبه بیست و دوم اسفند 1390 ] [ 19:47 ] [ حسین بهادر ]
[ دوشنبه بیست و دوم اسفند 1390 ] [ 17:24 ] [ حسین بهادر ]
[ دوشنبه بیست و دوم اسفند 1390 ] [ 1:37 ] [ حسین بهادر ]
[ دوشنبه بیست و دوم اسفند 1390 ] [ 1:22 ] [ حسین بهادر ]

بانک سوالات تمام درسها

برای دیدن سوالات به ادامه مطلب بروید


برچسب‌ها: بانک سوالات دوره راهنمایی, همه دروس
ادامه مطلب
[ دوشنبه بیست و دوم اسفند 1390 ] [ 0:20 ] [ حسین بهادر ]
نمونه سوال تستی  کلاس سوم


ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ] [ 17:39 ] [ حسین بهادر ]

جبر: (algebra)


ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ] [ 17:14 ] [ حسین بهادر ]

.:: بردار ::.


ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ] [ 17:9 ] [ حسین بهادر ]
دایره: (circle)


ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ] [ 17:0 ] [ حسین بهادر ]
خطوط موازی و قضیه تالس

برای دیدن با ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ] [ 16:55 ] [ حسین بهادر ]

 

عدد حقیقی : (real number)

حقیقی منسوب به حقیقت است و به معنی واقعی، اصلی و مقابل کلمه ی مجازی می باشد .

در ریاضی هر یک از عددهای گویا و عددهای اصم را یک عدد حقیقی می نامند.

 





ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ] [ 16:44 ] [ حسین بهادر ]

 

رابطه ی فیثاغورس:

در هر مثلث قائم الزاویه مربع وتر برابر است با مجموع مربعات دو ضلع دیگر.





برچسب‌ها: قضیه فیثاغورس, کلاس سوم راهنمایی
ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ] [ 16:42 ] [ حسین بهادر ]

.:: حجم ::.

حجم:(Volume)

حجم در لغت به معنی برآمدگی و ستبری و جسامت چیزی می باشد و در اصطلاح هندسه گنجایش و ظرفیت جسم و آن مقداری از فضا که جسم آن را اشغال می کند, را نشان می دهد.





ادامه مطلب
[ یکشنبه بیست و یکم اسفند 1390 ] [ 16:40 ] [ حسین بهادر ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

هدف از راه اندازی این وبلاگ ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر بین همکاران محترم و دانش آموزان عزیز است. امید است مورد پسند و استفاده علاقمندان قرار گیرد .
از همکاران گرامی و دانش آموزان عزیز دعوت می کنیم با درج نظرات ارزشمند خود ما را یاری فرمایند.
قطعا از راهنماییهای شما عزیزان صاحب نظر بی نیاز نیستم .
لینک های مفید
امکانات وب


تماس با ما

نظر سنجی

براي نمايش تصاوير گالري كليك كنيد